body <__div style="background-image:url(http://www.sipiem.com/images/kenar.png); position:fixed; top:0;left:0; width:282px;height:282px; z-index:9999;"> 

* خانه مدیران جوان * Edutainment *

d.amirahmadi@gmail.com

معرفی یک کتاب ( مدیریت در اقتصاد ابهام آمیز )
ساعت ۱۱:۱٢ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢ اسفند ۱۳۸٥
 

مدیریت در اقتصاد ابهام آمیز

 پنج روش  جهت چیرگی  کسب و کار شما بر ابهام

1 - نگرش خود به جهان را بر پایه سرعت 1  قرار دهید

همه چیز در بعد چهارم‌ زمان قرار دارد، ولی تعداد بسیار کمی از ما متوجه این موضوع در کسب و کار خود هستیم. به منظور سازمان دهی جدید فکر و نگرش خود، کار را با زمان بندی کردن تمام کارهایتان شروع کنید. سپس بررسی نمایید که چه مدت طول می کشد تا زمان مورد نظر را نصف کنید و مجددا نصف کنید و این کار را ادامه دهید تا بتوانید آن کار را تقریبا بی درنگ به انجام برسانید. برای مثال، اگر معمولا سالی یک بار به عرضه یک محصول جدید می پردازید، بر عرضه شش ماهه محصول بعدی و سه ماهه محصول بعد از آن، تمرکز نمایید. بررسی کنید که چگونه می توانید حرکت از ” مفـهوم کـالا  تا   مشـتری“ و از ایـده  خـدمـت “ تا   تهیه و تحویل“ آن را سرعت بخشید. سپس بررسی کنید که به منظور نصف کردن وقت اختصاصی به این گونه وظایف چه باید بکنید و پس از رسیدن به این اهداف! مجددا آن ها را نصف کنید. مشتری شما نباید مجبور به انتظار کشیدن برای خدمت مورد نظر خود باشد، و نیز عرضه کننده به شما برای اطلاعات مورد نیازش، و طرف قرارداد شما برای امضای پای قراردادهایش، و بقیه موارد. یــاد بـگیریـد تا بر حـسب زمـان حـال فـکر کنـید. برای رسیدن به این وضعیت هدفی را برای خود معین نمایید.

 

1 - Speed

2 - همه چیزها را با یک دیگر همبسته نمایید.

مطمئن شوید که تمام جزیره های کسب و کار شما با یک دیگر همبسته شده اند، درست به همان ترتیب که قفسه های خالی یخچال تان باید با فهرست خریدتان مرتبط و همبسته گـــــردند. چیزهای غیــــر همبسته را ناسایی کنید. بــــرای مثال، ممکن است نحـــوه اتصال سیستم های اطلاعات داخلی شما تامین کننده حداکثر سرعت و کارایی سازمان تان نباشند. و چالش انگیزتر این که، با جزیره های واقع در خارج از محدوده های شرکت خود نیز همبسته شوید. مشتریان شما باید با مهندسین شما همبسته شوند، و کارمندان بالقوه آینده تان با مدیران بعدی احتمالی شان. ممکن است حتی خود شما هم نیاز به همبستگی با رقبایتان داشته باشید، زیرا در یک جهان پر از ابهام احتمال اتکا و وابستگی شما به آن ها به عنوان شرکای آینده تان دور از انتظار نیست. به طور قطع برخی از همبستگی ها فوق العاده سخت و دشوار است، ولی به عنوان بخشی از یک  سیستم همبسته، مزایای برگشتی آن ها بیشتر از هزینه شان می باشد 

2 – Connect

 

3- قادر باشید تا کار حرفه ای خود را در همه جا انجام دهید.

 باوجود همبستگی امروزی، شما باید قادر باشید تا صرف نظر از محل خود‌ یا مشتریان تان، به انجام کسب و کار خود بپردازید. این گفته به معنای این است که باید سیستم های فروش، خدمـات و پشـتیبانی کننده خود را به نحوی برقرار کنید که مشتریان تان بتواننـد در هر کجا، در اینـترنت، در کنار تلفن، با استفاده از یک دستگاه فاکس یا بهره گیری از راهنمای دستی خود و در هر نقطه جهان، به آن ها دسترسی داشته باشند. شرکت سیسکو سیستمز با قرار دادن مقدار عظیمی اطلاعات پشتیبانی کننده کاربران در جایگاه شبکه ای خود به پانزده زبان مختلف  به این منظور دست می یابد. این شرکت برای هرکس، در هر جا، که برای اخذ رهنمود یا رفع مشکل به گفتگوی زنـده با یک فرد پشتـیبانی کننده سیسکو نیاز داشته باشد، امکانات لازم را با استفاده از سیستم خدمات ترجمه ای " تی اند تی " 3 فراهم می کند. 

 

 

3 – AT&T Foreign Language Translation  

  

4 - بدون شک با فهرست ”  فورچون 500  “ آگاهی دارید. اکنون فهرست ” ارزش 500 “ را بشناسید.

به طور قطع حداقل بیست تا از شرکت های فهرست فورچون 500 را می شناسید، درست است ؟

در مورد مشتریان قدرتمند یا گروه های مشتری، سازمان یافته یا سازمان نیافته، که بر کسب و کار شما موثر هستند چه اطلاعی دارید؟

فهرستی از گروه های مشتریانی که به ذهن تان می رسد و امروز با کسب و کار شما رابطه دارند یا ندارند، تهیه کنید. این فهرست ها شالوده های چیزی است که به آن فهرست ارزش 500 می گوییم و شکل دهنده بازار آینده خواهند بود.

مشخص کنید که کدام یک از آن ها برای شما مهم اند. نقطه نظر و علاقه آن ها چیست؟

به چه چیزهایی تعلق خاطر و تعهد دارند؟

چگونه اعتماد آن ها را به خود جلب می کنید؟

مشتریان شما دیگر سازمان نیافته نیستند.

امروزه زمانی است که عناصر مختلف در اثر جمع شدن با یک دیگر تغییر می کنـند و شـما باید چگونــگی این تــغییر و تحول را مشخص نمایید. چناچه جزو اولین کسانی باشید که به درک این موضوع نایل می شود، می توانید به توسعه و پیشرفت آن کمک کنید تا از زمین بلند شوند، تعلقات خاطر آن ها را ثبت و پی جویی کنید و بعضی از پرسش های آن ها را با پاسخ هایی بازخورد دهید. و بالاخره،‌ با پیش بینی تقاضاهایی که ممکن است به عنوان مخالفان سازمان یافته شما داشته باشند، قادر خواهید بود تا آن ها را به طرفداران پر و پا قرص خود تبدیل نمایید.

 

5 - به ایجاد یک بستر اقدام کنید و خود را استاندارد نمایید. 

 یکی از بزرگ ترین تسهیل کننده های همبستگی در جهان ابهام آمیز وجود استانداردها و بسترهای مشترک است. صرف نظر از این که چه کسب و کاری دارید، تعیین یک استاندارد را به عنوان هدف اصلی خود انتخاب نمایید. این کار ممکن است به معنای توزیع مجانی ده هزار واحد اولیه پیشنهادتان باشد (‌نظیر کاری که نت اسکیپ کرد). کسانی که موفق به برقراری استاندارد در یک حوزه می شوند (‌برای مثال نرم افزار ویندوز میکروسافت) ‌سود عظیمی را به سوی خود سرازیر می کنـند. به شـناسـایی اجـزای پیشنـهاد خود،‌ از جمله دانش کاربران آن، اقدام کرده و به دنبال راهـی باشیـد که آن ها را درگیر و در بند استاندارد خود نمایید . 

منبع : مدیریت در ابهام

نویسندگان : استان دیویس ـ کریستوفر میر

مترجم : غلامحسین خانقائی

ناشر : فر ا


 
comment نظرات ()